징가에 팔린 html5게임엔진제작인 Dextrose의 game engine for the web 강의입니다
Google Tech Talk
June 11, 2010
ABSTRACT
Presented by Paul Bakaus.
There are many professional game engines out there for consoles, PCs, and mobile handhelds.
많은 전문 게임 엔진이 콘솔 pc 그리고 모바일 용으로 나와 있다
However, there is one big empty gap, even in 2010:
그러나 2010임에도 큰 공간 갭이 있다
Not a single game engine targets desktop and mobile browsers natively without the use of plugins.
단일 게임 엔진 데스크답과 모바일 브라우저를 목표로 플러그인 사용없이 주어진 그대로 만들어 진것은 없다.
In this session, Paul will talk about the challenges of building a pure browser-based gaming engine,
이 세션에서는, 폴이 순수 브라우저 기반 게임 엔진을 만드는 것에 도전하는 것을 이야기 한다,
how web programming concepts like event-driven architecture need to be considered,
어떻게 웹 프로그밍 컨셉을 이벤트 기반 아케텍쳐처럼 생각되게 할 것인가
and what it means to fully utilize the open web stack—HTML5,
그리고 HTML5의 개방 웹 스택을 최대한 사용하는 것의 의미는 무엇인가
client- and server-side JavaScript, external Stylesheets,
클라이언트 측과 서버 측 자바 스크립트, 외부 스타일시트
server-side JavaScript and, of course, Canvas—to squeeze every millisecond of rendering time.
서버측 자바스크립과 물론 랜더링 시간의 매 1/1000 시간에 캔버스를 멈추고.
We will go into the details of our own upcoming Aves Engine for isometric real-time games
등속 실시간 게임을 위한 우리가 가질 다가오는 Aves 엔진에 대한 자세한 것으로 들어간다
and will give you a very solid idea of what needs to be done
to build graphically rich, real-time, full featured games for the web.
웹을 위한 모든 기능을 가지 게임 , 실시간, 그래픽으로 풍부한 것을 만들기 위한
해결하기위해 필요한 매우 고지식한 아이디어를 제공한다.
Paul Bakaus is the CTO of the Germany-based startup Dextrose AG,
and his corporate work mostly focuses on UX, UI and tricky JavaScript challenges.
폴 바카우스는 독일에 위치한 신생 Dextrose AG의 기술이사 이고,
그의 회사 업무는 대부분이 까다로운 자바스크립트 도전 UX,UI에 집중되어 있다
He is best known for creating jQuery UI,
그는 jQuery UI를 만드는 것에 대한 최고의 지식을 갖고 있고,
the popular official UI framework for jQuery,
jQuery를 위한 가장 잘 맞는 공식적인 UI 전체 업무 구조
where he was the driving force behind many of its plugins.
매우 많은 플러그인 뒤에
Google Tech Talk
June 11, 2010
ABSTRACT
Presented by Paul Bakaus.
There are many professional game engines out there for consoles, PCs, and mobile handhelds.
많은 전문 게임 엔진이 콘솔 pc 그리고 모바일 용으로 나와 있다
However, there is one big empty gap, even in 2010:
그러나 2010임에도 큰 공간 갭이 있다
Not a single game engine targets desktop and mobile browsers natively without the use of plugins.
단일 게임 엔진 데스크답과 모바일 브라우저를 목표로 플러그인 사용없이 주어진 그대로 만들어 진것은 없다.
In this session, Paul will talk about the challenges of building a pure browser-based gaming engine,
이 세션에서는, 폴이 순수 브라우저 기반 게임 엔진을 만드는 것에 도전하는 것을 이야기 한다,
how web programming concepts like event-driven architecture need to be considered,
어떻게 웹 프로그밍 컨셉을 이벤트 기반 아케텍쳐처럼 생각되게 할 것인가
and what it means to fully utilize the open web stack—HTML5,
그리고 HTML5의 개방 웹 스택을 최대한 사용하는 것의 의미는 무엇인가
client- and server-side JavaScript, external Stylesheets,
클라이언트 측과 서버 측 자바 스크립트, 외부 스타일시트
server-side JavaScript and, of course, Canvas—to squeeze every millisecond of rendering time.
서버측 자바스크립과 물론 랜더링 시간의 매 1/1000 시간에 캔버스를 멈추고.
We will go into the details of our own upcoming Aves Engine for isometric real-time games
등속 실시간 게임을 위한 우리가 가질 다가오는 Aves 엔진에 대한 자세한 것으로 들어간다
and will give you a very solid idea of what needs to be done
to build graphically rich, real-time, full featured games for the web.
웹을 위한 모든 기능을 가지 게임 , 실시간, 그래픽으로 풍부한 것을 만들기 위한
해결하기위해 필요한 매우 고지식한 아이디어를 제공한다.
Paul Bakaus is the CTO of the Germany-based startup Dextrose AG,
and his corporate work mostly focuses on UX, UI and tricky JavaScript challenges.
폴 바카우스는 독일에 위치한 신생 Dextrose AG의 기술이사 이고,
그의 회사 업무는 대부분이 까다로운 자바스크립트 도전 UX,UI에 집중되어 있다
He is best known for creating jQuery UI,
그는 jQuery UI를 만드는 것에 대한 최고의 지식을 갖고 있고,
the popular official UI framework for jQuery,
jQuery를 위한 가장 잘 맞는 공식적인 UI 전체 업무 구조
where he was the driving force behind many of its plugins.
매우 많은 플러그인 뒤에
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